Potrivit unei propuneri legislative adoptate de Parlament, registrele contabile și documentele justificative vor fi arhivate doar cinci ani

Potrivit unei propuneri legislative adoptate de Camera Deputaților, în calitate de cameră decizională, registrele de contabilitate obligatorii și documentele justificative care stau la baza înregistrărilor în contabilitatea financiară se vor păstra în arhivă timp de 5 ani (în prezent, termenul prevăzut de reglementările în vigoare este de 10 ani), cu începere de la data încheierii exercițiului financiar în cursul căruia au fost întocmite, inclusiv pentru statele de salariiProiectul de lege are ca obiect de reglementare modificarea unor dispoziții din Legea contabilității nr. 82/1991, precum și a unor prevederi din OUG nr. 28/1999 privind obligația operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale. Actul normativ are ca scop armonizarea prevederilor legate de perioada de păstrare și arhivare a documentelor și registrelor pe care operatorii economici le pun la dispoziția organelor de control fiscal cu cele de efectuare a inspecțiilor fiscale.

De asemenea, actul normativ în varianta adoptată de Camera Deputaților prevede, între altele, că entitățile care utilizează sisteme informatice de prelucrare automată a datelor au obligația să asigure prelucrarea datelor înregistrate în contabilitate în conformitate cu reglementările contabile aplicabile, controlul și păstrarea acestora pe suporturi tehnice timp de 5 ani calculați de la data de 1 ianuarie a anului următor celui încheierii exercițiului financiar în care documentele au fost întocmite.

Citește mai mult în CECCAR Business Magazine.

anaf-a-publicat-brosura-pentru-persoanele-fizice-care-obtin-venituri-din-continut-publicat-pe-retelele-s13755-300×182